FAQ

Wil je meer weten over een bepaald onderwerp?
Kijk dan hieronder bij de verschillende onderwerpen.

Dit zijn vragen die aan ons gesteld zijn. Staat jouw vraag er nog niet bij? Stel hem dan via het contactformulier.

Stel jouw vraag FAQ Nusa Services

Burn-out

Wat is een burn-out?

Een burn-out is een uitputtingsreactie van je lichaam en je geest door vaak jarenlange roofbouw op je lichaam. Een burn-out ontstaat wanneer mensen, ondanks de stress en spanningsklachten, geen tijd nemen om te herstellen.

Hoe weet ik of ik een burn-out heb?

Bij twijfel adviseren we altijd om langs de huisarts te gaan. Je huisarts kan vaststellen of de klachten die je voelt gerelateerd kunnen worden aan een burn-out.

Herken jij je in de volgende klachten? Dan adviseren we om een bezoek te brengen aan de huisarts:

  • Langdurige vermoeidheid
  • Langdurig slecht slapen
  • Duizeligheid
  • Gespannen spieren/ spierpijn
  • Hoofdpijn
  • Hartkloppingen
  • Stemmingswisselingen
  • Prikkelbaar/ geïrriteerd
  • Snel huilen
  • Niet meer kunnen stoppen met werken
  • Piekeren
  • Slechte concentratie
  • Gehaast of ongeduldig
  • Inefficiënt bezig zijn
  • Paniekaanvallen
  • Teruggetrokken

 

Let op: Er zijn nog meer klachten op te noemen die allemaal kenmerkend zijn voor burn-out. Iedereen is anders en zo ervaart ook iedereen een burn-out anders.

Ik ben niet depressief dus dan heb ik geen burn-out, toch?

Een burn-out en een depressie zijn twee verschillende ziektebeelden. Bij een burn-out kan je symptomen hebben die lijken op een depressie, zoals vermoeidheid en nergens toe kunnen komen. Bij een burn-out kan je depressieve klachten hebben richting jouw werk of thuissituatie, maar dat hoeft niet. Je kunt nog steeds ervaren dat je een liefdevolle thuissituatie hebt en een prettige werkgever. Dat neemt niet weg dat je desondanks te veel en te lang (meer dan een half jaar) onder hoge spanning leeft, met te weinig herstel momenten.

Ik heb last van vermoeidheid en slechte concentratie, wat moet ik nu doen?

In de eerste instantie zouden we je graag doorverwijzen naar je huisarts. Die kan bepalen of er een fysieke oorzaak te vinden is. Heeft de huisarts al aangegeven dat er geen aanwijsbare fysieke oorzaak is, maar blijven de klachten aanhouden? Ga dan eens bij jezelf na:

  • Hoe lang heb ik deze klachten al?
  • Kan ik ze relateren aan een gebeurtenis?
  • Zit er een patroon in?
  • Merk ik dat ik veel aan het piekeren ben?
  • Ervaar ik veel stress, thuis of op het werk?
  • Frustreer ik me vaak?
  • Voel ik me vaak verdrietig en/of onbegrepen?

Als je je hierin herkent, kan je er dan zelf voor zorgen dat de klachten dan minder worden?
Bijvoorbeeld: je merkt nu op dat je eigenlijk wel veel piekert. Met jezelf afspreken dit helemaal niet meer te doen is misschien een onmogelijke opdracht. Maar je zou wel met jezelf kunnen afspreken dat het nog maar maximaal een x-aantal uur per dag mag. De andere momenten ga je jezelf afleiden door iets fysieks te doen. Kijk eens of je daarin het verschil gaat merken.

Administratieve vragen

Ik heb een aankoop gedaan, maar wil er vanaf zien

Ben je een consument en wil je je recht op herroeping kenbaar maken? Dat kan je doen door onderstaande gegevens te mailen aan: hello@nusaservices.nl

 Aan: [naam ondernemer]

          [adres ondernemer]

          [e-mailadres ondernemer]

Ik/wij* deel/delen* je hierbij mee, dat ik/wij* onze overeenkomst herroep over

de verkoop van de volgende product(en): [geef het product/de producten aan]*

de verkoop van de volgende dienst(en): [geef de dienst(en) aan]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [geef de digitale inhoud aan]*

Ik heb het product/de producten / de dienst(en) / de digitale inhoud ontvangen op [datum van de ontvangst]

[eigen naam]

[eigen adres]

 

*Doorstrepen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is

Ik wil een klacht melden

Oeps, dat is niet fijn. 

Maar we zijn dankbaar met het feit dat je het ons laat weten. Dit zien we als de beste manier om te mogen ontwikkelen. 

Je kunt onderstaande gegevens mailen naar: hello@nusaservices.nl

Aan: [naam ondernemer]

          [adres ondernemer]

          [e-mailadres ondernemer]

 

Ik/wij* deel/delen* je hierbij mee, dat ik/wij*een klacht heb over

de verkoop van de volgende product(en): [geef het product/de producten aan]*

de verkoop van de volgende dienst(en): [geef de dienst(en) aan]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [geef de digitale inhoud aan]*

Ik heb het product/de producten / de dienst(en) / de digitale inhoud ontvangen op [datum van de ontvangst]

Mijn klacht is: 

[eigen naam]

[eigen adres]

 

*Doorstrepen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is

 

 

Ik wil de factuur graag in delen betalen, kan dat?

Wij begrijpen dat betalen soms lastig is en willen altijd meedenken in mogelijkheden.

De aankoop van de opleidingen kunnen in 6 delen betaald worden. Je krijgt toegang tot de opleiding op het moment dat we de eerste deelbetaling ontvangen hebben. 

Als je dit zou willen, mail ons met verzoek om deelbetaling en de naam van de opleiding. 

Voor alle andere diensten kan je contact opnemen met hello@nusaservices.nl